scent of a lemon

kom ihåg det som glöder

Kategori: Allmänt

Tänk vad inspirerad du kan bli av alla dessa människor här i världen. Varenda liten kotte har en sjuk värld inom sig som är stor som oändligheten. Nu menar jag inte en sjuk värld i den klang som i 'psykiskt sjuk med excentriska psykoser" etc. Nej jag menar en värld så ofattbar och stor att det blir så sjukt när jag tänker på att denna generaliserade folkgrupp, människan, är så fantastiskt fantastisk. 
 
Hur människor inspirerar är också en femma. En del bara Är, skapar lycka och öppnar upp andra världar inom dig som du aldrig visste att det gick att finna. En del bara är, utan att det känns så speciellt mycket i dig. Ingen glöd, inget pepp, ingenting. Men det är inget fel med det. Så klart. Alla är vi lika bra! Men det finns något jag vill säga med det här lilla inlägget på denna citrusdoftande inläggssida. Att när någon inspirerar dig, bör du ta tillvara på detta och låta det tumla inom dig. När något inspirer mig bör jag ta det till mig och låta det snurra runt och jag bör återskapa det till mitt eget och få det ur mig. 
Jag läste nyligen, en, två, tre olika bloggar som jag inte blickat över på länge. Det var inget märkvärdigt stort som togs upp där, men min kropp slog mig med orden, Det här. Det där. Det är ju det här som känns. Det är ju det här som är du. Konsten i oändliga former, Kajsa, lyssna, det Är du. Det är du.
 
Glöm inte att komma ihåg. Det är fint när man cyklar åt rätt håll. Mot solen. Glöm inte att komma ihåg.
 

Kommentarer

  • karro säger:

    Var verkligen upplagd för denna tankegång idag! Tänkt liknande saker de senaste dagarna, väldigt fint fångat! seee yah!!

    2013-06-13 | 23:26:31

Lätta ditt hjärta: