scent of a lemon

babe, highways calling me

Kategori: Fint


-Jag skulle ge vad som helst för o komma härifrån.
-Det skulle jag me.
-Var skulle du åka nånstans då? om du fick.
- Finns väl bara ett ställe.
-Aa.
-Dudå, varför drar inte du?
-Jag vet inte. jag har väl klister i röven.
-Hehe, 'klister i röven'
-Aa.

-Fan vi drar.
-Va, vart då?
-Amerika förfan!
-Va..!
-Kom igen! Vi drar!

-Erik!
-Kom igen då!
-.. jag kan inte simma..

---

Dricker mängder av varm choklad. Sådan choklad med mest kakao och lite mjölk, bara för den intensiva smakens skull. Dricker ur den största mugg jag hittat i gömmorna, och gosar sedan in mig i soffan med benen ihopkrupna intill kroppen. Blir lycklig, lyckligare. Satte in dvd-skiva nr ett av 'upp till kamp'. Blir helt varm i hela hjärtat och förälskad i rockstjärnan tommys lockiga hår och jag vill vara lena den vackra. Gå på spelningar och bjuda upp till dans. Stå emot den stora massan och brinna med i mänskligheten och dess rätt. Jag tänker, tänk att få leva där och då, i filmen. En romantiserad värld och vindarna som viner i träden är Dylans sångröst.



















Näst sista bilden, Mattias Bärjed. Den fantastiska författaren till hela filmens musik.
Bilder från google och svt.






Kommentarer

  • Lotta säger:

    åh tack så mycket! Ja, det är en fantastisk stad!

    2012-02-09 | 12:50:44
    Din blogg: http://enlitenlotta.blogg.se/
  • K säger:

    åh, världens finaste upp till kamp. Har också en ny blogg förresten! Hoppas allt är bra med dig kajsa.

    2012-02-09 | 15:42:09
    Din blogg: http://spetsarochsvalor.blogg.se/
  • Maja säger:

    Svar: Tack så mycket, det gör mig glad!

    2012-02-09 | 15:55:38
    Din blogg: http://www.livingroomfloors.blogspot.com
  • Erica Gilbertson säger:

    Svar: Ja men precis! Hatar folk som har typ "everything i do i do it for you" som favoritlåt. Nä fybubblan. Eller typ "my heart will go on" citerat på facebook :P Att dem inte förstår ;)



    Nåja.



    Tack! Ah jag har väl samma som dig ungefär. Jag bytte musiksmak 2001, när jag var 12 år. Då blev det Håkan, Ark, Bd, Winnerbäck osv. Sen bara fortsatte allt. Galet att det gått över TIO år, det är ju löjligt XD och alla sa till en "Det går över ska du se" ;) Medan man satt där med sina stjärnor under ögonen. Nu har det gått elva år, tji fick dem! ;)



    Mja, jag vet inte ritkigt. Var på väldigt mkt festivaler förut men börjar väl tröttna lite på tältandet. Men tror jag ska på wow iafl. Eventuellt emmaboda eller nånting också. Hade varit roligt. En gång var vi i England och såg libertines återförening, det hade vart roligt att köra på något sånt igen! Utomlands liksom! Du då? Hur gammal är du förresten? Vart bor du? KRAM!

    2012-02-11 | 13:00:27
    Din blogg: http://ericagilbertson.blogg.se/
  • Linsen säger:

    SV; DU kan va söt kajsaaN :D

    Jaa än så länge är jag nöjd med telen ! ^^ tss spelar wordfeud, helt fast xD

    2012-02-13 | 12:57:00
    Din blogg: http://seeyoudancingfortheyoungones.blogg.se/

Lätta ditt hjärta: