scent of a lemon

scent of a lemon

Kategori: Allmänt



Nytt nytt. Bytt bytt. Slår mig fri ifrån mitt förra minihem http://asseriousasyourlife.blogg.se/ och känner att det är bra. Jag menar en blogg är nog en del av livet. En god vän. En käresta. En vacker plats att andas på, reflektera. Någon att dela allt det vackra med som glöder inuti och alla dessa vackra ord som jag vill att någon skall få läsa. Kanske är du en god gammal vän. Kanske är du en person i kyligaste norrland eller i väst någonstans. Kanske är du någon som hamnade här när du sökte på citronmaränger på sökforum, eller rent av sökte efter något med doft av citron. Eller kanske är det enbart mitt framtida jag, som kommer att läsa.

Tänk att om cirka ett år kommer jag kanske att titta tillbaka på det här, de här orden. Tänk att här sitter jag just nu i denna sekund och knapprar, de här orden, på mitt svarta tangentbord. Hej livet om ett år, jag tänker på dig när jag skriver det här. Hej hej, på dig, på mig, natten den sjätte februari tvåtusentretton.

Vare sig det är nu eller sen, så vill jag förtydliga hur fantastiskt gott en citron kan dofta. Citrusdoften som sprider sig när man delat citronen i två delar, som då också faller åt olika håll för att ändarna är något spetsiga. Det solgula fruktköttet och dess intensivt gula skal. Doften som fyller hela köket när man rivit citronskal. 

Känn en doft,
the scent of a lemon.



Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Kära kajsan! Du slutar aldrig att glänsa



    ps. glöm inte kika in hos mig lite då & då för att se vad jag gör :) bloggar minst en gång om dagen nu ju typ

    2012-02-07 | 19:56:30
    Din blogg: http://seeyoudancingfortheyoungones.blogg.se/

Lätta ditt hjärta: