scent of a lemon

spräckliga tulpaner mittemot

Kategori: Allmänt


I köksfönstret står en bukett spräckliga tulpaner. De log mot mig imorse när jag tittade på de med sömndruckna ögon. Jag hade prickig morgonrock, rufsigt hår med lite för slitna toppar, och de bara stod där och log i all enkelhet.
Jag tittade tillbaka. Satte igång en skrapig radio där flera kanaler blandade sig lite då och då.
Bakom
utanför
föll den snö som lurat bakom moln för ett tag.
Nu är det kväll
natt
och jag ser en spräcklig bukett tulpaner i ögonvrån. Ifrån vardagsrummet
genom hallen
till köket
och dess fönster,
köksfönstret. Imorgon är jag ledig
då kan jag äta frukost
hur länge som helst
med spräckliga tulpaner mittemot.




Kommentarer

  • Erica Gilbertson säger:

    sv:

    trevligt! jag gillade med mando mkt. särskilt 02 o efter det när de var med på kalasturnén med thåström, kent osv.



    ah, i musiken vet jag nog allt vart jag ligger o kommer fortsätta att ligga! vart jag är själv är svårare ;) men det kommer väl det med!



    ah p&l är för stort nu, var där första gången 04 (kanske jag sa?) .. hultan är bäst<3 ;)



    jag bor också i sthlm! fyller 23 om en vecka :)

    2012-02-16 | 20:09:10
    Din blogg: http://ericagilbertson.blogg.se/
  • K säger:

    sv: åh, ja det är fint med festival, dock har jag ingen koll på de olika festivalerna i år.. haha blir nog ingen festival i sommar men man ska aldrig säga aldrig! :)

    2012-02-20 | 11:34:26
    Din blogg: http://spetsarochsvalor.blogg.se/

Lätta ditt hjärta: