scent of a lemon

bara ett litet fragment ur samtiden

Kategori: Allmänt

Jag vill skriva. Kollar tillbaka på alla ord som klivit ur och bildat meningar. Jag tänker, tänk vad det går att skapa. Det är så vackert. Från ingenting//vitt papper// till något som kan vara så fylligt och säga i princip allt//ord och dess formation//. Kaffet står kallt vid min sida. Jag dricker ändå. Tar små, små sippar som för att dölja något. En liten skvätt kvar. Men ändå, jag vill inte att det ska ta slut, jag vill ha mer. Mjölkförpackningen står halvfull (Nej, inte skriva halvtom, det finns mindre mjölk kvar än halva paketet, men poitivism, positivism) och speglar sig i dagsljuset. En sipp av kaffe. I mina lurar hörs musik av den vackrare, skörare sorten och jag vill spela musik. Här sitter jag och smådrömmer. Tiden går. Livet är nu. En sipp av kaffe.

Kommentarer

  • Petter säger:

    sv: Haha vad fin du är Kajsa! Det var den mest uppbyggliga och peppande kommentaren jag någonsin fått tror jag. Kram påre!

    2012-12-10 | 10:19:06
    Din blogg: http://sgtsalt.blogg.se

Lätta ditt hjärta: